måndag 26 augusti 2013

Snygge-Stäppen













4 kommentarer:

  1. Very nice clicks!
    Its a lovely place!

    SvaraRadera
  2. Åh, heter d stäppen?! Mitt favvoställe i Malmö...
    Som Landskronatjej kände jag väl till Hbg, H-ör o Köpenhamn (10 enkelbiljetter L-a/Tuborg kostade 30 kr), men var i Malmö första gången senhösten som 15-åring. Flyttade in i min första lgh på Möllan ett år senare. Jobbade i fiskaffären i Saluhallen Lilla Torg bl a. Sen jag flyttat fr Malmö som 19-åring undvek jag staden i många år, men jobbar där nu nästan dagligen. Jag är en "annan" människa än då, med en yrkesroll osv, men vid Stäppen, som jag passerar ofta, känner jag mitt gamla jag poppa upp, det jag som saknar barackerna vid Triangeln mm mm. På somrarna stannar jag ibland bilen o går ut o plockar blåeld, o strosar runt lite extra o bara njuter. Önskar alltid att ngn kärleksfullt kunde ta hand om den fina tegelbyggnaden mitt vid gatan, o göra en fin vild trädgård av hela tomten, m brödbak i ugnen o skejtare m lägereldar i kanterna. Lovely blogg du har, m härligt mkt info!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym & tack för din kommentar! Kul att du gillar ödetomten, som ju verkligen inte är öde. Stäppen är ett namn som stället har haft sen början av 2000-talet åtminstone, när den förtsa skatebanan byggdes här. Din vision av platsen, med vild trädgård, brödbak och skatare, är mycket tilltalande! När stan blir alltmer putsad och rentvättad behövs några sådana andningshål, där allt inte är färdigt och tillrättalagt.

      Radera